kancelář
Poláškova 191
757 01 Valašské Meziříčí
PROVOZNÍ DOBA NOUZOVÝ STAV
PONDĚLÍ - PÁTEK 8:00 - 12:00
V JINÉM ČASE JSME K DISPOZICI
PO PŘEDCHOZÍ TELEFONICKÉ DOMLUVĚ
+420 777 798 376
KONTAKTUJE NÁS PROSÍM PŘEDEM TELEFONICKY PŘED NÁVŠTĚVOU KANCELÁŘE. PRO VAŠI I NAŠI BEZPEČNOST, ABYCHOM OMEZILI POČET OSOB VE VNITŘNICH PROSTORÁCH. Děkujeme za pochopení!
Při úmrtí v domácím prostředí nejprve zavolejte lékaře/koronera (linka 112 nebo 155), který provede ohledání zesnulého k určení příčiny úmrtí a zajistí vyhotovení Listu o prohlídce zemřelého. Ten slouží jako průvodní doklad, bez kterého nelze provést pohřbení. Při úmrtí ve zdravotnickém nebo sociálním zařízení splní tuto povinnost zdravotničtí pracovníci a zajistí informování blízkých o úmrtí.
Následný převoz zesnulého si zajišťuje objednatel pohřbení u pohřební služby, kterou si sám zvolí. I v případě, že převoz provede pohřební služba, kterou si pozůstalý nevybral, má právo pohřeb zajistit tam, kde si to přeje.
"Doporučení" konkrétní pohřební služby policisty nebo zdravotnickým personálem může mít korupční charakter.
Přeprava zesnulých se provádí v rakvi přepravní nebo rakvi konečné, pokud si ji objednatel vybral před prvým převozem.
Vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá místo úmrtí. Matriční úřad zašle úmrtní list oprávněné osobě na doručenku do vlastních rukou nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti.
Po oznámení z matriky, že zůstavitel zemřel, je vyřízení pozůstalosti přiděleno notáři soudem podle předem stanoveného rozvrhu, a to z důvodu nestrannosti a objektivity soudního rozhodování. V řízení o pozůstalosti notář jako první písemně kontaktuje dědice, většinou to bývá osoba, která se postarala o pohřeb zůstavitele, a sdělí, co všechno bude třeba pro vyřízení pozůstalosti učinit.
Matriční úřady jsou povinny písemně sdělovat České správě sociálního zabezpečení v Praze údaje o úmrtí občanů starších 15 let, a to do dvou týdnů ode dne zápisu do příslušné matriky.
Žádost o pozůstalostní důchody se sepisuje na OSSZ Vsetín, Mostecká 303.
Úřední hodiny
Potřebné doklady k žádosti - po poživateli důchodu:
Reklamační řád je přístupný v místě sjednávání pohřbu, bližší informace Vám rádi sdělíme na pohřební službě.
Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů